Returpolicy
1. Tillämplighet
Denna Returpolicy är utformad för våra kunder som handlar på vår webbplats, Komforten. Detta inkluderar alla kunder från de länder, stater och regioner där vi levererar våra produkter. Som en del av vårt åtagande gentemot dig är alla produkter som köpts på Komfortens webbplats berättigade till retur under vissa villkor. Om du har fått en skadad produkt kan du också returnera den under vissa villkor.
Vänligen se till att du förstår vår returpolicy och säkerställ att alla kriterier uppfylls innan du skickar tillbaka några varor till oss.
2. Tidsbegränsning
Köp gjorda på vår webbplats kan returneras för återbetalning eller utbyte inom 30 dagar från leveransdatumet. Om det har gått 30 dagar sedan leveransen av produkten kan vi tyvärr inte erbjuda någon återbetalning eller utbyte. Inga ytterligare dagar kommer att tilldelas någon av någon anledning för returändamål.
3. Hur man initierar en retur
För att vi ska kunna ge dig en återbetalning måste följande villkor vara uppfyllda:
- Följande steg bör tas för att inleda returen:
- Vänligen mejla oss på info@komforten.se och prata med vår kundsupport för att initiera returprocessen.
- Observera att den returnerade produkten måste ha köpts från vår webbplats, och vi kommer att kräva ordernummer som bevis.
- Produkten måste vara komplett med tillbehör, i samma skick som du fick den, och i sin originalförpackning utan skador.
- Returansökan måste inledas inom 30 dagar efter att produkten har levererats till dig.
- Du måste returnera produkten till den adress som anges av vår kundsupport. SKICKA INTE till adressen som anges på produktpaketeringen.
- Innan du gör en retur måste du kontakta kundstjänsten, adressen som detta ska skickas till är Zirkongatan 27c, Lgh.1502, Västra Frölunda 42164.
- Den produkt du har mottagit och sedan returnerat är ditt ansvar tills den når oss. Se därför till att du skickar din produkt till oss med hjälp av en leveransservice som försäkrar dig om varuvärdet och packa produkten säkert.
- Kunden är ansvarig för alla kostnader för returfrakt, vilket kan variera beroende av din plats och det valda fraktsättet.
- När din returnerade produkt har mottagits och inspekterats kommer vi att skicka dig ett e-postmeddelande för att meddela att vi har mottagit din returnerade vara och om din begäran om återbetalning eller utbyte har godkänts.
4. Skador och problem
Vänligen inspektera din beställning när du mottar det och kontakta oss på info@komforten.se omedelbart om produkten är defekt, skadad eller om du har fått fel vara så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det. Vi kan behöva begära fotografiskt bevis på den skadade produkten via e-post. Efter att ha verifierat skadan kommer vi att skicka dig en ny ersättningsprodukt inom 3 till 5 arbetsdagar.
Återbetalningspolicy
1. Återbetalningspolicy
Denna återbetalningspolicy är riktad till kunderna för att informera dem om vår återbetalningspolicy. Denna policy är skriven för kunder som har använt tjänsterna från webbplatsen Komforten™.
2. Villkor för återbetalningspolicy
Återbetalningar kan endast begäras för produkter som köpts från Komforten webbplats.
2.1. Om Produkten Aldrig Har Kommit Fram
Kunden kommer att få en fullständig återbetalning som en köparskyddsgaranti om kunden inte har mottagit produkten inom 60 dagar efter beställningen.
2.2. Återbetalningsbegäran Istället För Ersättning
Du kan begära återbetalning om du har returnerat produkten och vill ha återbetalning istället för en ersättningsprodukt eller webbplatskuponger/butikskrediter.
2.3. Ångrad köp
Har det blivit fel vid beställningen och du skulle vilja avbryta din order måste du kontakta oss på info@komforten.se så fort som möjligt. Om du kontaktar oss och paketet redan är skickat går det ej att avbryta beställningen. Självklart kan du returnera paketet när det har ankommit till dig.
2.4. Återbetalningsbegäran Efter Att Ha Skickat Tillbaka Varan Av Vilken Anledning Som Helst
Om du har initierat returen inom 30 dagar efter att du har mottagit produkten och du vill ha full återbetalning kommer du att få full återbetalning för produkten.
2.5. Mottagen Skadad Produkt
Du kommer att erhålla en fullständig återbetalning om du har mottagit en skadad produkt. Alternativt erbjuder vi möjligheten att skicka en ny produkt om du föredrar det istället för återbetalning. Vi respekterar ditt önskemål och kommer att vidta åtgärder enligt dina önskemål.
3. Återbetalningsprocess
När din återbetalningsbegäran har mottagits och godkänts på grund av någon av de ovanstående skälen, var god och ge oss 3 till 10 arbetsdagar för att behandla din återbetalning. Vi kommer då att antingen skicka en ny produkt eller återbetala det fullständiga beloppet till det konto som användes för betalningen, beroende på ditt önskemål.
Avsnitt 4 - Kontakta Oss
Om du har några frågor, se till att du kontaktar oss via följande e-postadress: info@komforten.se.